Monday, July 27, 2015

Siblings yang hoyeah..

Bismillah, Assalamualaikum wbt.


Last Saturday, I had a precious moment, taking a stroll with my girl siblings and filled the day out with the tremendously awesome activities.. Makan- makan, window shopping, tengok movie 6D and ant man really made me day enjoyable..

Betapa aku mula tersedar dari mimpi that we are going big and maybe some of us will getting married soon.. Tunggu prince charming naik kuda datang lamar.. hikss.

Biasalah kalau kakak sulung yang laku dulu, I mean akan dilamar dulu sebab adik- adik dia takut langkah bendul and need to give hadiah to kakak freely.. banyak chantek!! Mana boleh.. Kita tunggu hantaran, and have to reserve one hantaran untuk kakak kan.. this is not necessarily but it is a custom, that Malay tradition holds for a very long time. Tak perlu ikut adat pun takpe but we must be prepared to receive all naggings from nenek- nenek yang ikutkan sangat adat. Nak nak yang duduk kawasan kampung. Ala, tadah jela telinga.. dari melakukan pembaziran, buat yang simple- simple asalkan majlis barakah ikut hukum syara’. Kann? Tengok dah jauh dah.. haish

Air dicincang takkan putus. In shaa Allah, moga hubungan kita sekeluarga bertambah padu even kita dah buat haluan sendiri dan fokus pada keluarga masing- masing nanti.. Doakan yang terbaik untuk kita sekeluarga.. aish, kenapa la aku ni suka buat cerita sedih dan fikir jauh ni. hehe.. sooner or later, kita tetap akan ada kehidupan sendiri kan.. itulah kehidupan. Kita tak bole dah nak rely on all things pada parents kita lagi. Tanggungjawab mereka bakal berakhir dengan peningkatan umur kita dan kita pula akan menggalas tanggungjawab untuk menjaga mereka di hari tua.

Takde harapan lain yang aku doakan melainkan kita semua bertemu di Jannahnya kelak.. kesat air mata. Family saya keutamaan saya. Saya sayang mereka sungguh- sungguh..

p/s: doakan result exam yang keluar tak lama lagi, kurang dari seminggu dah pun.. Moga dipermudahkan. Wink2

0 comments:

Post a Comment