Friday, July 24, 2015

Ohsem Raya!

Bismillah,
Assalamualaikum wbt..
It has been a week we celebrate hari raya festive. I bet all of u have your own story..

Moga Syawal yang meraikan kemenangan umat Islam mendapat ibrah yang padu dalam menelusuri kehidupan kita sehari-hari..

Harapan, moga hubungan kita dengan Tuhan lebih erat dan kuat serta hubungan dengan manusia dipelihara dengan sebaiknya..

Dalam kita bergembira, ingatlah pada saudara kita yang hidup dalam keadaan yang serba kekurangan.. Malah, betapa ramai umat Islam di luar sana yang diseksa dan dilayan dengan kejam oleh rejim pemerintahan sendiri dan Zionis bangsat, harta kekayaan mereka turut dirompak dan dieksploitasi untuk membuncitkan perut individu yang tamak haloba. Agama Islam diperkotak-katikkan dan dicemuh dengan sesuka hati. Mohon doa kalian buat mereka dan kita juga.

Tidak beriman seseorang daripada kamu sehingga dia menchentai saudaranya sama seperti dia menchentai dirinya sendiri. {hadis riwayat Bukhari dan Muslim}

By simple extrapolation, hidup secara sederhana. kesederhanaan itu membawa kebahagiaan. Btw, mohon sado dalam setiap aspek kehidupan since the devils are free roaming around kan. Dah habes puasa, ikatan mereka pun dah terlerai.. Hati- hati. Kalau nafsu tu susah nak tarbiyyah, diri tu bukan dah dipenuhi setan, tapi nafsu kita dipersetankan oleh syaitan iaitu diri kita. Ehem, terasa bahang dah.. nak try (ice bucket challenge) pun dipersilakan.

Setiap perkara yang kita iltizam pada ramadhan lalu, diharap berterusan dan beroleh keberhasilan based on our Key Performance Index (KPI) targetted. Setiap individu mempunyai kayu ukur yang berbeza yang menjadi catalyst atau mangkin dalam menuju harapan dan matlamat yang diimpikan.

Moga bertemu kita pada ramadhan akan datang. Sobs sobs. Moga urusan kita dipermudahkan. Amen! Senyum, mata merah, hidung merah, tepis air mata-

0 comments:

Post a Comment